لپینگ

دستگاه لپینگ
لپینگ ماشین
FLAT LAPPING MACHINE


پارت پترو کالا  نماینده رسمی و عامل فروش اصلی و خدمات پس از فروش محصولات کمپانی ABRA-LAP  کاتادا، قادر به ارائه انواع دستگاههای لپینگ، صفحات فلزی و کامپوزیت می باشد.

پارت پترو کالا به پشتوانه تجارب ارزنده خود در امر تامین و راه اندازی و تعمیرات دستگاههای لپینگ، مبادرت به مونتاژ و ساخت دستگاههای لپینگ در ایران نموده است. لذا پارت پترو کالا اولین سازنده دستگاه های لپینگ ماشین در ایران می باشد.

از این رو انواع دستگاه لپینگ با صفحات چدن آلیاژی و صفحات کامپوزیت و سوپر کامپوزیت آلمانی در مجموعه پارت پترو کالا مونتاژ و همراه با ارائه خدمات آموزش، نصب و راه اندازی، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می گردد.

دستگاه لپینگ نوعی دستگاه سنگ زنی می باشد. با این تفاوت که میزان صافی سطح یا تخت بودن سطح قطعه بسیار با دقت بالا انجام گرفته و امکان پولیش و شفافیت قطعه نیز وجود دارد.

این دستگاهها شامل سیستم کنترل سرعت چرخش و برنامه زمانبندی بوده و کیفیت لپینگ فوق العاده بالایی دارند.

دستگاههای لپینگ بر اساس سایز قطر صفحه لپینگ سنجیده، معرفی، نام گذاری و بفروش می رسند.

دستگاههای Flat Lapping Machine  ساخت پارت پترو کالا در سایزهای زیر قابل ارائه می باشند:

دستگاه فلت لپینگ مدل PPK15 با قطر صفحه ۱۵ اینچ معادل ۳۸۰ میلیمتر

دستگاه فلت لپینگ مدل PPK16 با قطر صفحه ۱۶ اینچ معادل ۴۰ سانتیمتر

دستگاه فلت لپینگ مدل PPK20 با قطر صفحه ۲۰ اینچ معادل ۵۰ سانتیمتر

دستگاه فلت لپینگ مدل PPK24 با قطر صفحه ۲۴ اینچ معادل ۶۱۰ میلیمتر

دستگاه فلت لپینگ مدل PPK28 با قطر صفحه ۲۸ اینچ معادل ۷۱۰ میلیمتر

دستگاه فلت لپینگ مدل PPK36 با قطر صفحه ۳۶ اینچ معادل ۹۱۴ میلیمتر

کاربرد دستگاه لپینگ ماشین :

  • ایجاد صافی ( تختی ) سطوح مختلف فلزی و غیر فلزی برای آببندی

 

متعلقات و ملزومات مورد نیاز برای عملیات لپینگ:

انواع خمیر لپینگ از جنس SIC ، Alumina  و الماس

انواع مایع الماس

روغن لپینگ / لوبریکانت

نمد لپینگ

لنز لپینگ

لامپ مونوکروماتیک

ابزار اندازه گیری میزان فلتنس یا تختی قطعات لپ شده، لنز لپینگ و لامپ مونوکروماتیک می باشد.

به کمک این دو ابزار ، صحت عملکرد دستگاه لپینگ و کیفیت تختی قطعات لپ شده مشخص می گردد.

نکات مهم در انجام لپینگ :

  • حفظ دمای اتاق لپینگ: با توجه به این نکته که با افزایش سایز صفحه لپینگ، تغییرات رفتاری آن را نسبت به دما بسیار زیاد می کند، و این نکته سبب از بین رفتن تختی صفحه و در نهایت کیفیت پایین عملیات لپینگ می گردد، توصیه شده است دمای اتاق لپینگ را کنترل نمایید. لذا می بایست با نصب یک سیستم تهویه مطبوع، دمای اتاق لپینگ را بین ۲۳ الی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و حفظ نمایید.
  • ممانعت از ورود گرد غبار، تراشه های ماشیکاری و . . . : با توجه با حساسیت عملیات لپینگ، ایجاد یک اتاق لپینگ تمیز ( Clean Room ) بسیار ضروری می باشد.
  • تجربه کافی اپراتور: عملیات لپینگ برای قطعات مختلف بسیار متفاوت است. جنس قطعاتی که لپ میشوند ، ابعاد و سایز آنها، جنس صفحه لپینگ و کیفیت مواد مصرفی باعث می شوند تا عملیات لپینگ بسیار تخصصی باشد. لذا تجربه اپراتور لپینگ در زمان انجام لپینگ و کیفیت نهایی بسیار مهم است.
  • استفاده از مواد مصرفی استاندارد و اصلی


لپینگ چیست؟


لپینگ (lapping) فرآیندی است که به منظور پرداخت سطح سایشی انواع فلزات و غیرفلزات به کار می‌رود. در این فرآیند از صفحه ایی به نام لپ به عنوان نگهدارنده ذرات ساینده سخت استفاده می‌شود و ذرات ریز ساینده را بر روی آن می‌ریزند. جنس لپ ممکن است از نوع کامپوزیت، چدن و یا مس باشد ولی به طور کلی باید جنس آن نرم‌تر از ماده ی پرداخت شده باشد. این فرآیند در صنعت نفت و گاز از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این فرآیند با پرداخت‌کاری و صافی سطح بین فلنج و اتصالات موجود مانع از نشتی سیالات خواهد شد.
در کیفیت عملیات lapping عواملی نظیر: کیفیت روغن لپینگ و روغن الماسه بسیار تاثیرگذار هستند. در مورد روغن مذکور باید گفت که این روغن بر پایه آب تولید شده است. روغن lapping به منظور خنک‌کاری سطح سنگ لپینگ و روانکاری سطح بین قطعه مورد لپ و سنگ لپ به‌کار می‌رود. بهتر است که از دیگر روان‌کننده‌ها و روغن کننده‌ها برای این امور استفاده نکنید.
خمیر لپینگ دیگر ماده‌ی مورد استفاده در عملیات lapping می‌باشد. در خصوص آن می‌توان گفت که خمیر lapping در عملیات سنگ‌زنی و سایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این خمیر می‌توان فرآیندهای براده‌برداری و لایه‌برداری را با دقت بسیار بالایی انجام داد. به همین منظور می‌توان از این خمیر در اتصالات حساس نظیر: بین خطوط لوله‌های نفت و گاز و فلنج‌ها استفاده کرد. چرا که برای جلوگیری از نشتی اتصالات سطوحی صاف و صیقل می‌طلبد که استفاده از خمیر lapping راهکاری مناسب برای این امر خواهد بود. باید افزود که صنایع گوناگونی از خمیر مذکور استفاده می‌کنند. از این صنایع می‌توان به صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، و خودروسازی اشاره کرد.


لپینگ

دستگاه Flat Lapping چیست؟


دستگاه فلت لپینگ به عنوان یکی از وسایل مورد نیاز در تولید قطعات تک با تکنولوژی بالا به شمار می‌آید. از این دستگاه به منظور تعمیر پمپ‌های هیدرولیک در پمپ شاپ پالایشگاه‌ها و پتروشیمی، تولید و تعمیر مکانیکال سیل و لپینگ سیت و همچنین تولید و تعمیر شیرهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از دیگر کاربردهای این نوع دستگاه می‌توان به ایجاد و افزایش صافی سطوح و استفاده به عنوان پولیش لپینگ اشاره کرد.

partpetrokala.ir

سایر تجهیزات قابل ارائه توسط پارت پترو کالا

  • انواع پمپ و بوستر گاز و ایرآمپلی فایر از کمپانی هسکل Haskel آمریکا
  • انواع میز تست شیر آلات اعم از میز تست شیرهای ایمنی – میز تست شیرهای عمومی
  • میز تست شیلنگ
  • میز تست شیرهای خلاء
  • تست پمپ بادی
  • تست پمپ برقی
  • تست پمپ دستی
  • ابزار هیدرولیک اینرپک
  • گسکت بر برقی و دستی
  • فلنج فیسر
  • فشار سنج ویکا